Read messages info lost?

Matériel, logiciels, problèmes informatiques.. faites marcher l'entraide.

Read messages info lost?

Message par warlock » 03 Avril 2011 9:29

Hi all,

since last week (two things happened - the forum was down for a few days and I upgraded my OS) this forum does not remember the forum topics that I have read. Everytime I log in now all topics in all subfroums are marked unread.

Does anyone have a clue how to change that again? As I think this info is stored in the forum's member tracking system I don't see how a change on my system could have provoked this ...

Thanks in advance
warlock
Thanks and credits to all original posters and scanners!
warlock
Pieds Nus
Pieds Nus

Message(s) : 83

Re: Read messages info lost?

Message par magicmezzo » 03 Avril 2011 11:37

the same with me
magicmezzo
Talons Hauts
Talons Hauts

Message(s) : 565

Message par Neo79 » 03 Avril 2011 11:57

Hello,

The forum host suspended the forum because it was using too much resources. That's why some settings were changed.

I already spoke with an administrator about this subject, so I can answer. ::wink::

regards
Mes vidéos...
Réception d'Astra sur 19,2º (HD+) et Eutelsat 13° Est (SRF et Tivùsat).

Neo79
Ballet Shoes
Ballet Shoes

Message(s) : 3079

Message par Lex » 03 Avril 2011 20:35

Neo79 a écrit :Hello,

The forum host suspended the forum because it was using too much resources. That's why some settings were changed.

I already spoke with an administrator about this subject, so I can answer. ::wink::

regards

I confirm.
However, if your browser accepts cookies, then it should remember your last read topics.
But the forum will not record this information anymore.

Et en français...
Désormais, le forum ne conserve plus le fat de savoir si vous déjà lu un topic ou non. Cela prenait vraiment trop de place et c'est un des paramètres qu'il a fallu modifier pour que le forum revienne en ligne. Il y a eu d'autres changements... Maintenant, si vous acceptez les cookies, votre navigateur devrait pouvoir vérifier si vous avez déjà lu un sujet. Mais cela ne fonctionnera que pour la durée d'une session. A chaque fois qu'il vous faudra vous reconnecter, la liste des sujets lus sera réinitialisée, et ce sera comme si vous n'aviez lu aucun sujet.

C'est triste, mais c'est comme ça.
Si l'on voulait restaurer cette ancienne fonctionnalité, il faudrait passer chez un hébergeur professionnel, ce qui n'est pas du tout à l'ordre du jour.
Voilà les liens pour mon site et mon Twitter.
J'ai aussi rédigé quelques tutoriels pour ceux qui voudraient se lancer dans la vidéo.
Lex
Fétichiste Suprême
Fétichiste Suprême

Message(s) : 7621

Message par warlock » 03 Avril 2011 21:59

Lex a écrit :I confirm.
However, if your browser accepts cookies, then it should remember your last read topics.

I don't think so. I see only session cookies from forumfetc - those will be tremoved at closing the browser anyway ...

Warlock
Thanks and credits to all original posters and scanners!
warlock
Pieds Nus
Pieds Nus

Message(s) : 83

Message par Lex » 04 Avril 2011 9:26

warlock a écrit :
Lex a écrit :I confirm.

I don't think so. I see only session cookies from forumfetc - those will be tremoved at closing the browser anyway ...

Warlock

It works with Firefox.
Maybe you can configure your browser (and maybe your firefwall too) to not remove these cookies?
Otherwise, you can use the link "Voir les nouveaux messages" at the top of the forum.
Voilà les liens pour mon site et mon Twitter.
J'ai aussi rédigé quelques tutoriels pour ceux qui voudraient se lancer dans la vidéo.
Lex
Fétichiste Suprême
Fétichiste Suprême

Message(s) : 7621

Retour vers Support, Technique